Regulamin przewozu osób
I. Warunki Ogólne
- Rezerwacja terminu wyjazdu winna być dokonywana za pośrednictwem sms, e-mail, ewentualnie telefonicznie.W treści rezerwacji należy podać: imię i nazwisko Podróżnego, adres jego odbioru, adres docelowy, datę wyjazdu, kontaktowy numer telefonu.
- Informacja n/t dokładnej godziny wyjazdu przekazywana jest telefonicznie dzień planowaną podróżą.
- Ceny podane na stronie www.buspl.pl wyrażone są w kwotach brutto.
- Podczas podróży obowiązuje zakaz spożywania napojów alkoholowych, środków odurzających oraz palenia tytoniu.
- Zabrania się przewozu: alkoholu, papierosów, tytoniu, narkotyków, broni oraz wszelkich rzeczy niebezpiecznych, wyłączonych z przewozu międzynarodowego.
- Możliwość oraz ewentualne zasady przewozu małych zwierząt domowych winny być ustalane z Przewoźnikiem przed rozpoczęciem podróży.
- Przewóz dzieci, ze względu na konieczność zachowania szczególnych zasad bezpieczeństwa (fotelik), winien być zgłaszany przed planowaną podróżą.
II. Prawa i obowiązki Przewoźnika
- Przewoźnik zobowiązany jest do przewozu Pasażera oraz jego bagażu, we wskazane miejsce, w jak najkrótszym czasie. Czas ten uzależniony jest od:
- warunków atmosferycznych,
- czynników administracyjnych (kontrole policyjne, celne, ITD),
- innych utrudnień w ruchu drogowym lub na przejściach granicznych.
- Ze względu na specyfikę usługi przewozowej mikrobusem "od drzwi do drzwi", czas ten uzależniony jest także od odległości pomiędzy miastami, z których odbierani są klienci.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia na trasie wynikające z powyższych przyczyn od niego niezależnych, w tym za problemy techniczne związane ze stanem pojazdu.
- Przewoźnik dba o sprawność techniczną pojazdu w celu zapewnienia bezpieczeństwa przejazdu Pasażerowi. W przypadku awarii pojazdu Przewoźnik zobowiązuje się do zapewnienia zastępczego środka transportu umożliwiającego kontynuację podróży.
- Przewoźnikowi przysługuje prawo do odmowy wykonania usługi przewozu względem osoby, która:
- znajduje się w stanie po spożyciu alkoholu lub innych środków odużających,
- zagraża bezpieczeństwu i komfortowi przejazdu innych pasażerów,
- nie posiada dokumentu uprawniającego do przekroczenia granic,
- dopuszcza się przewozu rzeczy, których przewóz jest niedozwolony na podstawie odrębnych przepisów,
- nie stosuje się do warunków zawartych w niniejszym regulaminie.
- W przypadkach, o których mowa w pkt 4, Przewoźnik nie zwraca kosztów biletu oraz ewentualnych kosztów nadbagażu.
- W przypadkach, o których mowa w pkt 4, osoba traci prawo do żądania jakiegokolwiek odszkodowania.
- Przewoźnik może odwołać kurs, jeżeli wymagają tego warunki atmosferyczne, potrzeby obronności, bezpieczeństwa państwa oraz inne warunki, których niespełnienie zagrażałoby bezpieczeństwu pasażerów, a także uniemożliwiałoby zrealizowanie usługi.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za dzieci i osoby niepełnoletnie podróżujące bez opieki.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za skutki spowodowane podaniem przez pasażera błędnego lub niepełnego adresu.
- Przewoźnik nie odpowiada za samowolne oddalenie się pasażera podczas postoju / przerwy.
- Przewoźnik zastrzega sobie prawo niestawiennictwa w terminie ustalonym z klientem, jeśli ten nie potwierdzi wyjazdu lub ma wyłączony telefon.
- Przewoźnik nie odpowiada za rzeczy pozostawione w busie.
- Wykonaną usługę Przewoźnik kwituje rachunkiem.
- Przewoźnik zastrzega sobie prawo do dokonania procentowego potrącenia ceny biletu, w przypadku gdy Pasażer:
- rezygnuje z odbycia podróży w dniu poprzedzajcym dzień wyjazdu: -50%
- rezygnuje z odbycia podróży w dniu wyjazdu: -100%
III. Prawa i obowiązki Pasażera
- Pasażer zobowiązany jest do posiadania ważnego dokumentu, uprawniającego do przekroczenia granic.
- Pasażer zobowiązany jest do stawiennictwa przed planowanym odjazdem, w miejscu ustalonym wcześniej z Przewoźnikiem.
- Niezwłocznie po zajęciu miejsca w pojeździe Pasażer winien zapiąć pasy bezpieczeństwa. Mandat za brak zapiętego pasa bezpieczeństwa reguluje Pasażer.
- Pasażer odpowiedzialny jest za wszelkie szkody wyrządzone Przewoźnikowi, w tym za umyślne lub wskutek zaniedbania znaczne zanieczyszczenie pojazdu.
- W przypadku znacznego zabrudzenia pojazdu Przewoźnik zastrzega sobie prawo do pobrania opłaty w wysokości odpowiadającej kosztom czyszczenia, prania itd.
- W przypadku uszkodzenia pojazdu Pasażer zobowiązany jest do pokrycia kosztów naprawy.
- Pasażer odpowiedzialny jest za wszelkie szkody wyrządzone pozostałym pasażerom, w tym za uszkodzenie ich bagażu.
- Pasażer zobowiązany jest do stosowania się do:
- zapisów niniejszego regulaminu,
- zaleceń kierowców wydawanych podczas podróży,
- zasad bezpieczeństwa i higieny.
- Bez dodatkowej opłaty Pasażer ma prawo zabrać ze sobą dwie torby podróżne/walizki oraz bagaż podręczny.
- Za nadbagaż, tj. trzecią i kolejne torby, pobierana jest opłata w wysokości 20 zł/5 euro sztuka.
- Pasażer korzystający z usługi przewozu po raz pierwszy uprawniony jest do otrzymania karty rabatowej. Karta rabatowa uprawnia do 50% zniżki na szósty przejazd.
- Pasażer ma prawo do swobodnego korzystania ze sprzętu DVD oraz wszelkich innych wygód, oferowanych przez Przewoźnika.
- Pasażer przebywający w busie objęty jest ubezpieczeniem od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW) Przewoźnika.